Followers

Saturday, December 24, 2011

Bila Hatiku Berkata


Baru-baru ini pintu hatiku
Disentuh, digapai, diusap-usap dari luar
Tesentap aku dari lena
Yang diselimuti kenangan lalu
Tidak ku tahu apa kah ini tanda
Atau pun hanya mainan semata

Oh tidak... beranikah aku?
Untuk bermain dengan hati semula...

Ku termanggu... untuk mengingat kembali
Kata-kata ku yang telah ku pahat diakhir babak yang dulu
Iya... ku masih ingat
Pesanan itu masih terpahat di benakku:
"Jika mahu bercinta semula, jangan hanya mengikut rasa
dibalik rasa suka, berbayang duka lara dibelakangnya"

Hati:
Masihkah engkau ingin bermain lagi?

Aku:
Apakah harus aku membiarkan hatiku sepi lagi?
Apakah harus aku membiarkan dia pergi?
Apakah harus aku membenci?
Apakah harus aku menyendiri?
Apakah harus aku lakukan kini?

Hati:
Kau tahu apa yang harus kau lakukan, bukan?

Tidak lah pasti siapakah dia
hembusan nafasnya juga tidak ku dengarkan,
namum degupan hati ku bertambah kencang
bilamana dia mengusapi pintu hati ku yang usang ini..
ku pasti dia diluar pintu hati ku..
ku pasti dia kan datang lagi
ku pasti dia kan membawa kunci itu
ku pasti dia kan membuka pintu hati ku ini...
ku pasti
ku kan tunggu saat itu...

//Khas untuk insan yang telah berdiri di luar pintu hati ku...
Yanz Dec-2011

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...